Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ariza

tunelování

není jen problém českých drah.....Za komoušů jsme se naučili krást a dneska nás to už nikdo neodnaučí...:-(

0/0
23.3.2010 12:04

Wenda

ČD aspoň trochu kulturní...???

Aspoň takhle se snaží ČD zkulturnit své jméno. Dojíždím do zaměstnání už drahnou dobu.Každý den si připadám jako Indiana Jones - každý den nové dobrodružství. Víte vůbec,kolik adrenalinu dokáže ČD poskytnout svým zákazníkům?Stgihnu přípoj?Okradou mě?Bude v kupé zase špína od minulého jara?Bude průvodčí nafoukaný chytrolín nebo obyčejný flegmatik?Dojedeme dneska?Doručí moji zásilku včas a na místo určení?Budu se hádat u pjízdenkové pokladny....??? A slavné Pendolino?To je,jako když si žebrák pořídí zlatý zub - taky se občas blýskne,ale tu nuzotu nezakryje,ani špinavé oblečení či roztrhané boty.Snad jen strach z odborářských bossů na železnici vede k odkládání privatizace tohoto molochu.Toto není rodinné stříbro (jako některé jiné podniky), ale stará zašlá a špinavá mosaz, která potřebuje buď totální rekonstrukci anebo..zahodit.

0/0
29.1.2008 12:24

Breburda

Prý to mělo zvýšit pozitivní obraz ČD u cestující veřejnosti

Ano, takové vysvětlení jsem četl na internetovém zpravodajství - finanční příspěvek ČD na Renčův film přispěje k pozitivnímu vnímání ČD občany.

Zatím mi to hlava nebere, ale pokusím se o následující - půjdu do kina, koupím si lístek do první řady, abych dobře viděl, shlédnu ten Renčův film a pak honem poběžím na nádraží a svezu se prvním vlakem, který pojede.

Pak vám sem napíšu, co to se mnou udělalo ...

0/0
28.1.2008 14:59

Otrok Českých Dobytčáků

ČD = tunel ODS za bílého dne

Jeďte z Prahy do Č.Budějovic jakýmkoliv rychlíkem mimo Plečnika. Ocitnete se ihned v 19 století. Špína a zápach téměř nesnesitelný. V Budějovicích v 1 třídě přespávají bezdomovci. Personál to několik let trvale přehlíží. Na upozornění nereaguje. Ve vozech je denně hmatatelná infekce. Pro cestování dětí obrovské zdravotní riziko. Kdo nás zbaví špíny Českých Dobytčáků? Kdy mafie Ministerstva dopravy pustí na trať soukromé dopravce? Proč jsou všichni nuceni jet autem a zkracovat život všem a přeplňovat ucpané cesty?[>-] Aby ODS mohla dál tunelovat státní podnik za bílého dne ?;-€

0/0
28.1.2008 13:45

black_jack

Re: ČD = tunel ODS za bílého dne

komiku

0/0
28.1.2008 14:04

Otrok Českých Dobytčáků

Re: Re: ČD = tunel ODS za bílého dne

tak to bohužel je modrá lůzo :-© 

0/0
28.1.2008 14:37

black_jack

Re: Re: Re: ČD = tunel ODS za bílého dne

jeste mi rekni, jak to s drahama vypadalo pred dvema lety, ruda sracko

0/0
28.1.2008 14:39

Otrok Českých Dobytčáků

Re: Re: Re: Re: ČD = tunel ODS za bílého dne

Stejně špinavé a smradlavé jako jsou už několik desítek let. Až budeš jezdit několik desetiletí českými dobytčáky jako já, možná ti to dojde, ale u tebe pochybuji. Modří ksindlové kradou už od sametu a nějaké vlaky natož ekologie je nikdy nezajímaly. Až budeš ty nebo tví blízcí umírat na rakovinu, rád bych viděl tvůj debilní udivený výraz z čeho se to ,,tak najednou stalo"  !vypatlanče

0/0
28.1.2008 16:20

hobit

komunikace ČD

Mám obdobnou zkušenost- na trase Plzeň-Praha. Na Smíchov jsme dojeli ještě OK(10-15 minut není zpoždění, ale standart) Tam jsme téměř půj hodiny stáli. Průvodčí s vysvětlením se neobjevil. Pak proběhl, aby sdělil, že si máme přestoupit do vedlejšího vlaku- ten se po další čtvrt hodině skutečně rozjel- aby se po několika stech metrech opět zastavil... Zpoždění "jen"  necelé dvě hodiny. Jsem ochotná zkousnout, že za to dráhy nemohly neb jim vyhořelo zabezpečovací zařízení na hlavním nádraží či co, ale kdyby se někdo obtěžoval to říct už na tom Smíchově, mohla jsem být na hlaváku za čtvrt hodiny metrem...

0/0
27.1.2008 15:31

Daník

Tak by mě zajímalo,

kolik platí za osobní přepravu porůznu v cizině? Neboť si myslím, že jezdit vlakem za stejné peníze, jako jezdím SÁM autem je opravdu extrém, nedej bože abychom jeli dva.  Zcela pomíjím to, že autem jedu necelé dvě hodiny a vlakem 4, teda když auta nestojí a vlaky jedou ( u auta se mi to ještě nestalo, u vlaku mnohokrát) O špíně, hrůzném interiéru a zlodějích ve vlaku ani nemluvím. Jenže dá se s ČD něco dělat? Nemyslí, je to moloch.

0/0
24.1.2008 18:09

wildge

Re: Tak by mě zajímalo,

Nemecko, Hamburk-Mnichov: autem 770 km, naklady 71,60 euro, cas 7 hodin; vlakem 122 euro, cas 5:40

Francie, Calais-Marseille: autem 1070 km, naklady 170 euro (z toho 95,50 za benzin, ostatni poplatky za dalnice), cas 9:20; vlakem 127,20 euro, cas 6:40.

Finsko, Oulu-Helsinky: autem 610 km, naklady, 57 euro, cas 8 hodin; vlakem 66,20 euro, cas 7 hodin.

0/0
25.1.2008 9:02

Šamot

Re: Re: Tak by mě zajímalo,

Hamburg - München za 122 EUR  je nejdražší tarif, ale  při včasné on-line rezervaci několik dní dopředu jen 59 EUR. Ty tarify jsou složité.

0/0
25.1.2008 23:55

Dařbuján

Re: Re: Tak by mě zajímalo,

Mě by tedy zajímalo ,proč  do těch vámi uváděných nákladů za cestu autem uvádíte pouze cenu PHM/tedy bebzinu -nafty/ a zapomínáte jaksi připočítat další položky které ,bohužel  za provoz auta zaplatítenapřnáklady na výměnu  oleje -ten se musí bohužek třeba po 15000 km. měnit, podíl nákladů na  výměnu pneumatik , podíl nákladů na různů pojistky atd. Možná že není od věci také zamyšlení nad tím že ve vlaku můžete jednak odpočívat,jednak třeba i něco si připravovat,  v klidu se občerstvit nebo se   bavit jen tak koukáním z okna. Určitě se nedá hovořit o odpočinku pokud  řídím 7 nebo 11 hodin i jen osobní automobil  a dosahuji i takových hodinových průměrů které uvádíte. ta cesta  tak bude tím autem asi stejně  drahá pokud pojedete nejméně dva.

Tady  se v minulosti používal- možná i nadále použivá při použití soukromého vozidla  majitele - na služební cestu výpočet náhrady za ujetý km a tam byl podíl ceny  benzinu v celkové  ceně náhrady za ujetý km menší než  50 % z celkové ceny za km.

0/0
27.1.2008 10:27

wildge

Re: Tak by mě zajímalo,

Cesko, Plzen-Olomouc: autem 370 km, naklady 38,20 euro (dalnicni znamka nezapocitana), cas 4 hodiny; vlakem 17 euro, cas 4:46

Jeste bych rad vedel, jak by to dopadlo v Rusku, ale nepovedlo se mi najit online prodej jizdenek na ruske drahy.

0/0
25.1.2008 9:16

JPNB

pár velkých polopravd

0/0
23.1.2008 20:41

hloubkari@seznam.cz

zelvicka

0/0
23.1.2008 20:09

ušák

Čtení mezi řádky

Vážený pane, čtěte pořádně a všechno, prosím. Sponzorem filmu NEBYLA ČD a.s., ale ZCELA jiný subjekt, který se jmenuje ČD Telematika a.s. Je to firma, která je s ČD spojená částí názvu a činností pro ČD a SŽDC. tedy pokud víte, co ty zkratky znamenají. Učení zdar !

0/0
23.1.2008 18:20

filnorm

Re: Čtení mezi řádky

Vážený ušáku, pokud mě zrak nešálí, ČD a.s. je majoritním vlastníkem ČD-Telematika a. s - viz http://www.cdt.cz/templates/Clanek.aspx?col=14&lang=cs

Filip

0/0
23.1.2008 20:12

Henry.Dvorak

Vtip

Znate tenhle?

Proc maji CD nastupiste z betonu?

Aby cestujici nezapustili koreny!;-)

0/0
23.1.2008 17:54

Petra

to je realita státního podniku

velmi trefné, dráhy by měly   mít  zpacovaný manuál krizových situací a kodex pracovníků průvodčí

0/0
23.1.2008 17:37

filnorm

Skoro jako za války!

... kdy byly odstřelovány lokomotivy jedna za druhou, mrkněte na webik na tohle tema http://hloubkari.bloguje.cz

0/0
23.1.2008 14:33

B-Rumla

Na dráhy nemám čas, peníze ani trpělivost

Kam můžu, jedu autem. Zlatá felda, v posádce alespoň o dvou lidech je cestování levnější, výrazně rychlejší i komfortnější.

O přepravě objemnějších zavazadel ani nemluvě. Kolo = komplikace. Kajak = neřešitelný problém...

0/0
23.1.2008 14:26

chroustík

Vážený pane autore,

Vás bych hned posadil do významné manažerské funkce na ČD. A až se stane taková nehoda, s chutí bych Vás v 22 hodin večer vzbudil a řekl: ihned sežeň dopravu. On Vás totiž večer každej soukromník pošle do ...

0/0
23.1.2008 14:20

Tupounek

Re: Vážený pane autore,

Haha, asi pracujete ve státních službách - jako soukromník samozřejmě nenecháte své zákazníky v nějakém problému a jste připraven ho řešit 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Když totiž problém zákazníka nevyřešíte ihned, jistě ho vyřeší konkurence. Ale to je slovo, které v ČD neznají... Rv

0/0
23.1.2008 14:40

djrhedy

Re: Re: Vážený pane autore,

Skutečně? Mnohokrát jsem podobný problém řešil v pátek večer či v sobotu dopoledne a žádný soukromník mi nepomohl neboť do pondělí času dosti ... a žádná konkurence neexistovala ... ano možná někde to tak funguje, ale ve většině případů určitě ne ... a představa, že se hned někde sežene náhradní doprava je naivní. Druhá věc je to, že ČD málo informují cestující, pokud vznikne nějaký problém, to by skutečně mělo výrazně zlepšit.

0/0
23.1.2008 16:32

JPNB

Re: Re: Vážený pane autore,

0/0
23.1.2008 20:43

Jirka

Re: Vážený pane autore,

Vážený pane,v ono by někdy stačilo kdyby obyčejný výpravčí věděl co se děje a lidem to byl schopný říct,nic by to nestálo,ale ony dráhy ani tohle obyčejné nedovedou.Znám chování ajzboňáků z vlastní zkušenosti :-/

0/0
23.1.2008 16:09

mm

Re: Vážený pane autore,

Já bych tu funkci bral ;o)   Manažer má snad manažerský plat za to, aby vše ve firmě běželo jako na drátkách. A pokud není schopen sehnat 3 až 5 autobusů v rámci dejme tomu hodiny, nemá ve své funkci co dělat.

A jen tak na okraj, ono takovýchto havárek není v roce tolik, aby se to zaplatit nedalo.  A nezažíl jsem ve své praxi soukromníka, který by za příslušný "bakšiš" (rozuměj řádně zaplacenou odvedenou práci) neudělal všechno pro to, aby si ty korunky vydělal. Nemusí být přeci všechny autobusy z jediné firmy, že? \Jeden příklad: " V jedenáct večer v sobotu se mi po 1,5 hodině u telefonu podařilo sehnat celkem 6 autobusů, které dojely na Rakousko Italskou hranici pro lidi, kteří se šlendriánem někoho jiného neměli jak dostat domů." Nebudu tvrdit, že se to dá zvládnout v tomto čase pokaždé, ale zvládnout se to dá (někdy o trochu později)vždycky.

0/0
23.1.2008 21:09

mm

a ještě kousek

 A ti, se kterými jsem díky takovýmto kontaktům musel jednat vědí, že škodní nebudou a příště pomohou opět. Dokonce se  sami zapojují do shánění potřebného, když jejich  kapacity nestačí. A dnes to jde už i bez obligátních záloh, faxů s podepsanými smlouvami atd... ;o)

0/0
23.1.2008 21:11

drevak_patlak

Re: Re: Vážený pane autore,

Doplňující otázka. Po těch 1,5 hodinách telefonování došlo k čemu? Někdo přislíbil autobus, autobusy vyjely nebo snad dokonce dojely na tu hranici?

0/0
23.1.2008 23:43

MuDr. Peterka

ČD

Zakládání dceřiných firem ( Railreklam, ČD kargo, ČD telematika atd. ) v rámci jednoho gigantu a  to státních ČD, to je ukázkové připravování živné půdy pro korupci.

0/0
23.1.2008 13:54

Sysel

1+1=2

Nad ČD je velký pán z ODS. A Renč dělá předvolební klipy taky na ODS, tak v čem je problém. Dráha s tím nemá nic společného

0/0
23.1.2008 13:45

Mirco1

Re: 1+1=2

A samozřejmě, že do roku 2006, kdy se ODS dostala k moci bylo na ČD vše v pořádku a jezdilo se, radost pohledět, že? :)

0/0
23.1.2008 20:41

drevak_patlak

Problém nejen ČD

Autor měl v tuto chvíli ohromnou smůlu. Já jezdím už cca 10 let několikrát týdně (poslední dobou denně) a kromě pár zdechlých lokomotiv, jedné srážky s nákladním autem, popadanýc drátů od vichřice a výpadku proudu se mi nic hrozného nestalo. Sebevraha ještě na pažbě nemám :-)

Zcela vážně je ale problém, co v takovém případě dělat. Sehnat autobusy, které by dokázaly odvézt vlaky mezi Roudnicí a Lovosicemi je značně obtížný úkol, vlaků tu jezdí spousta a lidí v nich také hodně. Na to nestačí jeden autobus, bylo by jich potřeba pro začátek alespoň 5, optimálně tak 10. A to jen tak každý autobusový dopravce v pohotovosti nemá. Úsek se nedá ani kloudně objet, v tomto případě by vlak musel dojet zpátky do Kralup, tam připřáhnout dieslovou loko a směřovat se do Neratovic a přes Všetaty a Litoměřice do Ústí n.L. V takovém případě by nabral možná i dvě hodiny zpoždění stejně. Lokálková objížďka přes Straškov a Libochovice zase naráží na kapacitu tratě.

0/0
23.1.2008 12:58

drevak_patlak

Re: Problém nejen ČD

Pokračování: 3,5 hodiny stání kvůli sebevrahovi je pochopitelně extrém, většinou se už tak za hodinu dá jezdit alespoň po jedné koleji (vyjma toho vlaku, který nešťastníka sebral). V tomto případě to bylo pravděpodobně proto, že náraz byl ve velké rychlosti a nešŤastník byl rozmetán široko daleko. Pokud se dispečer rozhodoval pro to, zda poslat vlak odklonem a zpozdit ho o cca 2 hodiny, nebo zda počkat předpokládaně cca hodinu, volil v principu dobře, jen bohužel měl tentokrát smůlu. Ale po bitvě je každý generál.

Nicméně vzdát se jízdy a pokračovat dále např. autem či autobusem možné je a dokonce i ČD v tomto případě vrátí jízdné za neprojetý úsek cesty.

0/0
23.1.2008 13:02

Michal

Re: Re: Problém nejen ČD

To mozne sice je, ale pouze ve vychozi stanici. Takze nejdrive do Prahy, ale jak... A pak hura do auta vyrazit smer Usti (nebo kam to dotycny jel) :-P

0/0
23.1.2008 14:54

drevak_patlak

Re: Re: Re: Problém nejen ČD

Kdepak, vzdát cesty se ve výjimečných případech můžete kdykoliv, např. když Vám ujede přípoj nebo právě v podobných případech.

0/0
23.1.2008 23:45

gamfil

jen tak na okraj

malá připomínka krom podpory filmu je tu další spozoring a to našich hazenkářů. Skutečně vyvedená spoelčnost. to zae dostal někdo nasypáno bokem, že ??:-P 

0/0
23.1.2008 12:53

mbporuba

Kvalita ČD a možné alternativy

Fuxoft ČD: To asi bylo hodně dávno, protože dnes je na některých trasách v některé dny jízda autem také dost drahá a nebezpečná aktivita. Také záleží na tom, kam jezdíte. Z Mladé Boleslavi do Ostravy-Svinova je dá jezdit slušně a na studentskou slevu i za malé peníze.

Slušné auto v dobrém stavu stojí přes 100 tisíc, jet trasu Mladá Boleslav - Ostrava autobusem není prakticky možné.

0/0
23.1.2008 12:52

mbporuba

PR a korupce

Petr1234: Pokud to jsou billboardy, že se nemá lézt do kolejiště rychlostní trati Praha-Ústí nad Labem, tak je to dobrá investice. Pokud to jsou filmy, zaměřené na železnici, tak také nejsem úplně proti. Jenže peníze z ČD vytékají na mnohem horší účely, o čemž autor článku neví níc, a já velmi málo.

0/0
23.1.2008 12:49

mbporuba

Je třeba řešit problémy, a ne obviňovat

Ale jsou jiné problémy, za které ČD mohou. Ojeté německé vozy Bimz a Bimdz (ex Deutsche Reichsbahn, tedy Východoněmecké dráhy, které pod tímto názvem existovaly do roku 1991) to nejsou, jsou lepší, než většina toho, s čím dosud jezdí, a jsou kompatibilní se zbytkem toho, co ČD mají. Problém je v tom, že ČD někde šetří za každou cenu, a jinde potom zbytečně rozhazují. V tom má autor článku skutečně pravdu.

Každopádně bez fungující veřejné osobní železniční dopravy bude v ČR ještě větší nepořádek a ještě hůře fungující silniční doprava, než dosud.

0/0
23.1.2008 12:47

Petr1234

nevim jestli je lepší

v rámci reklamní kampaně dát 2 mega za bilboardy, nebo sponzorovat film?

0/0
23.1.2008 12:46

mbporuba

Dráhy nejsou ideální, ale za toto nemohou

Rád bych viděl, jak autor přišel na to, že za jeho problém mohou dráhy. ČD skutečně neodpovídají za to, že se někdo nechá přejet vlakem. V takovém případě nemají jinou možnost, než čekat, až to Policie ČR vyšetří.

Pokud vlak uvízne v Roudnici nad Labem, nelze ani dojet do Ústí nad Labem odklonem (pro ty, co jezdí pouze po silnici objížďkou). Odklonit by v takovém případě bylo možné vlaky, které dojely nejvýše do Kralup nad Vltavou, potom by dojely do ÚL, ale přes Neratovice-Všetaty-Mělník a Litoměřice město. Zpoždění by bylo "pouze" hodina, a cestující do Roudnice by naopak museli jet osobákem. V úseku Kralupy-Všetaty by vlak navíc netopil, protože by jej táhla dieselová lokomotiva, která to neumí.

0/0
23.1.2008 12:45

Kuba

Re: Dráhy nejsou ideální, ale za toto nemohou

Autor taky neříká, že dráhy mohou za nehodu. Je možné, že nemohou ani za to, že to zdržení bylo 3 hodiny (i když tím si já opravdu jistý nejsem)

Za co ale dráhy můžou a je to jejich ostuda je to, že jak se ukazovalo, že to bude déle než původně ohlášená 3/4 hodina, že neprovedly ani sebemenší pokus cestující informovat, na kolik to vypadá teď. Po té 3/4 hodině už musely vědět, jak je to rozsáhlé a mít alespoň nějaký odhad, že to bude minimálně ještě dvě hodiny trvat. Já jako cestující bych byl určitě za takovou informaci v tu chvíli vděčnej a dráhy by tohle informování stálo minimum námahy a nákladů, jenže to by muselo někomu na cestujících záležet - čest výjimkám, ale podle toho, co potkávám při cestování vlakem jsou to u ČD opravdu jen výjimky.

0/0
23.1.2008 22:06

Medák

Re: Dráhy nejsou ideální, ale za toto nemohou

A jestli si taky s vyšetřování nehody nedala na čas PČR.Kdo na ně někdy čekal po dopravní nehodě,ví svý.

0/0
24.1.2008 9:38

Luckeee

Fuxoft ČD

Jezdil jsem 5 let na vejšku přes 300 km, 2x týdně... a hrůza. Autor má pravdu, stávalo se často, že jsme zůstali stát někde v polích. A nikdo neřekl nikdy vůbec nic. Do toho přetopeno nebo mráz, mezi tím nic. Špína a drahý lístky tak, že když člověk potřeboval jet vlakem jen občas a neměl žádnou slevovou kartu za 700, vyplatilo se jet autem...

0/0
23.1.2008 12:36

bacsys

Dobrá reklama

Jakej název by byl pro ČD příznačnější než-"Na vlastní nebezpečí"!? ;-D

0/0
23.1.2008 12:18

samatron

Re: Dobrá reklama

Třeba Času Dost :)

0/0
25.1.2008 9:26

Inžinier Buľa

České dráhy nebrat!

Vidím, že za těch bratru 13 let, co nejezdím vlakem se vůbec nic nezměnilo. Jako bych se vrátil do svých mladých let, kdy jsem nevěděl "jak se kam dostanu, jestli nezmrznu na WC, jestli na mě v kupe nečiha blecha nebo jestli nezustanu v noci sam, v poli, v odpojenem vagoně!"...Tragikomedie s názvem ČD. ;-(

0/0
23.1.2008 11:48

ich

Re: České dráhy nebrat!

neopisuj od Šimka s GrosmannemRv

0/0
23.1.2008 12:07



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.